U gaat op wintersportvakantie? Een goede voorbereiding is een must!

Om volop te kunnen genieten van uw wintersportvakantie, is het belangrijk om u fysiek goed voor te bereiden. Zo kan u het uiterste uit uw vakantie halen, zonder u al te veel zorgen te moeten maken over uw fysieke paraatheid. Onderstaande tips vertellen u hoe en waarom u zich het best voorbereid op een vakantie op de pistes!

Welke spieren gebruikt u tijdens het skiën of snowboarden?

Skiën is een fysieke sport en vraagt veel van uw lichaam. Er worden tal van spieren gebruikt, maar vooral uw benen krijgen het hard te verduren. De belangrijkste spieren die we gebruiken tijdens ons winterplezier zijn de hamstrings in de bilspieren en de dijen.

Krachttraining met Technogym

Tijdens het skiën is het belangrijk om een goede balans te hebben en gemakkelijk uw evenwicht te kunnen houden. Krachttraining zorgt niet enkel voor het sterker worden van uw lichaam en spieren, maar werkt ook in op de verbetering van uw balans. U kan heel eenvoudig starten met krachttraining thuis met de Wellness Rack van Technogym. De Wellness Rack is een set elegante en functionele gewichten waarmee u uw kracht kunt trainen.

 

Een andere optie is de Unica. De Unica is een multifunctioneel apparaat waarmee meer dan 25 verschillende oefeningen uitgevoerd kunnen worden. De meest geavanceerde optie is de Kinesis Personal. Het is de meest gepersonaliseerde oplossing dankzij de “full gravity technologie” die de uitvoering van basisbewegingen en gecombineerde bewegingen mogelijk maakt.

Cardiotraining met Technogym

Naast de krachttraining, moet u ook zorgen voor voldoende beweeglijkheid en snelheid, zodat u optimaal kan genieten van uw wintersportvakantie. Probeer bijvoorbeeld de Synchro Forma. Dit toestel biedt een fantastische manier voor het ontwikkelen van krachtcontrole en uithoudingsvermogen in uw benen voor het skiën.

 

Een handige oefening om te doen in uw hotel voordat u de piste opgaat, is de zijwaartse sprong. Beeld u gewoon in dat u slalomt van links na rechts en combineer dit met springbewegingen.

Ik ben al op de piste, hoe bereid ik me nog snel even voor?

Rek– en strek oefeningen voor en na een inspanning kunnen nooit kwaad. Zo voorkomt u gemakkelijk spierpijnen en blessures. Doe dit zeker ook even nadat u de eerste keer boven op de berg staat. U hebt namelijk net een tijdje in een koude skilift gezeten en u spieren zijn dus nog niet warm.

 

Een stukje gaan joggen voordat u de piste opgaat is een andere manier om u goed voor te bereiden. Houdt u niet echt van intensieve sporten? Dan is zwemmen misschien een aangenamere oplossing. De meeste hotels in skigebieden zijn voorzien van en zwembad waarin u zich ook aangenaam kunt voorbereiden!

Referenties

Bekijk alle referenties

Onze merken